maandag 22 juni 2009

#19 Sociale netwerken en wat er in te doen is


Vandaag heb mij weer verdiept in 23 dingen. Ik heb de achtergrondinformatie gelezen over sociale netwerken en ingelogd met het cursusaccount op verschillende sociale netwerken: Facebook, LinkedIn en Hyves. Persoonlijk heb ik niet zo'n behoefte om lid te worden van een sociaal netwerk. Wel heb ik rondgedwaald op Hyves in de digitale wereld van mijn zoon en zijn 222 vrienden en vriendinnen. Daar is hij niet zo blij mee, want dat beschouwt hij als zijn persoonlijke leven waar ouders weg moeten blijven. Dat is dan meteen het wonderlijke van een sociaal netwerk. Blijkbaar heeft niet iedereen het besef dat je privéleven op straat ligt.
Vandaag hoorde ik op de radio ook een oproep van het verzekeringswezen om op internet niet te openhartig te zijn over je vakantieplannen. Het dievengilde leest gretig mee.
Voor wat toepassing in de bibliotheek betreft: met Hyves kun je de jeugd bereiken. Je zou bijv. jongeren kunnen vragen om boekentips te krabbelen als ze boeken komen inleveren of lenen.

1 opmerking:

  1. De cursus is dus ook van nut voor de kinderen.
    Ik heb jouw ervaring al van diverse ouders gehoord.
    P.s. Er is niet ingebroken tijdens mijn fietsvakantie. Maar toch zal ik er de volgende keer rekening mee houden.
    Ook gij Bibliotheo.

    BeantwoordenVerwijderen