
Sinds we met de 23 dingen cursus begonnen zijn, kijk ik heel anders tegen internet aan.Tot een maand geleden gebruikte ik internet als tool om te bankieren, te e-mailen, reizen te boeken, shoppen en als naslagwerk voor telefoonnummers en reisroutes.
Web 2.0 is een toverbal, vol lagen en kleuren. Ik heb ontdekt dat er heel intensief gecommuniceerd wordt en informatie uitgewisseld. Dat is geweldig, maar meteen ook benauwend. Er is zo veel en het is zo leuk en er is helaas te weinig tijd om alles te lezen wat interessant is. Zo kwam ik ook de term "overshare" tegen. En in relatie tot Web 2.0 betekent dat, dat er eindeloos veel informatie over hetzelfde uitgewisseld wordt. En iedereen verwijst weer naar een ander, die ook weer wat gekopieerd heeft. Uitkijken dus.
Bij het maken van de nieuwe website zullen we zeker ons voordeel kunnen doen met de opgedane kennis.
Voor de bibliotheek kan ik me voorstellen dat het leuk is om af en toe een gelegenheidsblog te maken. Bijv. bij de actie "Nederland leest" of om mensen op de hoogte te houden bij de herinrichting en de invoering van zelfbediening. We kunnen bijv. RSS feeds toevoegen bij nieuwe aanwinsten per genre. En zo zijn er vast nog veel meer toepassingen. Maar alle ideeën moeten nog even bezinken. Wat fotobewerking betreft lijken de mogelijkheden onbeperkt. De enige beperking is het stramien van onze huisstijl. Ik hoop dat we daar creatief mee om kunnen gaan.
Het is belangrijk dat we de zaken die we oppakken goed en professioneel doen. En om alles up-to-date te houden. En dat kost veel tijd en menskracht. Daar moet dus wel de gelegenheid voor geboden worden. Ik ben erg benieuwd naar de visie van het management.
Zowel zakelijk als privé is de cursus een verrijking.

Dingetje, kunnen jullie de dingen een week eerder ontsluiten als wij , of doe jij de dingen op een anderew manier?Ik zag deze week Ineke uit Mierlo en ze vertelde dat er op maandag misschien niet gewerkt word aan de 23 dingen,als ik kom meedoen is dat voor jullie ook niet interessant , want ik lig achter op jullie , en dan is het eenrichtingsverkeer .
BeantwoordenVerwijderenJij hebt je vakantie wel verdiend! Wat ga jij als een speer door de 23 dingen. En zo te zien snap je niet alleen hoe het werkt, maar zie je ook zinnige dingen voor de bieb! Ga zo door, dan hobbelen wij (?) er wel achter aan!
BeantwoordenVerwijderenOndertussen lekker genieten in Valencia!
Wedden dat je in Valencia rond loopt met de ogen van een blogger en een fototoestel.
BeantwoordenVerwijderen